Isnin, 31 Mei 2010

Sekilas Hati Terdetik....

Arini 31/5/2010…. Tinggal lebih kurang 4 ari je lagi untuk aku bergelar isteri kepada seorang insan bergelar lelaki. :-) Tp arini aku masih lg di sini melakukan rutin2 normal kt opisbekerjabekerjabekerjahahahaKerja masih lagi setia menunggu aku di opis neh! :P

Malam td aku tgk program Halaqah di TV9 membincangkan topic ‘taman abadi @ mati’… Tiba2 ati dipalu rasa sayuBerat rasa beban rindu utk berjumpa arwah tp aku sndr msh belum bersedia utk menghadapi saat sakaratul maut itu sendiri. Kerna sesungguhnya amalan aku masih belum ckup untuk aku jadikan bekalan di alam sana. Tp siapa aku utk menentukan dan memilih saat2 kematian aku sendiri. Semoga aku diberikan kesempatan untuk semua itu.

Sebak rasanya bila terbayangkan wajah arwah kerana dia tidak lagi bersama2 kami di saat aku bakal bergelar sang isteri! Bukan lagi ayah yg menjadi wali aku saat itu! Aku pohon supaya Allah berikan aku kekuatan utk menerima ujian ini. Sedar x sedar arini dh pun 85 ari ayah menghuni di alam sana sedangkan baru semalam rasanya aku peluk & cium pipi ayah! Semoga roh arwah dicucuri rahmat & tergolong di kalangan kekasih2-Nya di alam sanaAmin!

Petang semalam aku tepon umi, FYI my mum said pelamin dh siap dipasang. Hahaha… I thot it’s too early rite… But anyhow… Pelamin tu dh pun siap dipasang, so wat else to do…. Once aku dh sampai umah nnt aku dh leh start pose la. HahahaHiasan dlm bilik msh lum setel sbb katil yg aku order lum sampaihuhu~~

Malam akad nikah nnt, my family & I were planned untuk adakan bacaan tahlil buat arwah bersekali dgn mjls kesyukuran doa selamat selepas majlis akad nikah berlangsung. Semoga kami sekeluarga diberikan kekuatan utk menghadapi hari2 mendatang. Amin!

Anyway guys… Doakan semoga masjid yg bakal aku bina bersama bakal suami aku nnt dirahmati & diberkati oleh-Nya. Dengan harapan akan berkekalan hingga ke akhir hayat! Amin Ya Rabbal A’lamin!!

1 ulasan:

Melor berkata...

yes, Amin...