Jumaat, 25 Jun 2010

A Day In My Life...


Fuuuhhh….After all... Alhamdulillah…. Segala puji hanya untuk Nya… Pada 4hb Jun 2010, akhirnya aku selamat diijabkabulkan dgn suami tersayang, Mohd Effendy Zakaria. So now I’ve became Mrs. Effendy…No more Miss… Hak3…. Thanks to God for all dis kindness & happiness in my life.


Sebut pasal persiapan utk mjls tu, rsnya xbyk yg aku dpt kongsi ngan korang semua sebelum ni kan? Mmmmm… and now I still dun know what to share wif y’all… Terlalu banyak dugaan utk aku samada before ceremony, on my big day as well & even after da ceremony pun still got sumthin happened! Hahaha… Biler kenang2 balik aku bersyukur sgt sbb diuji sedemikian rupa. At least I’m back to da root! Aku leh muhasabah diri, kaji kesilapan diri sebelum2 ini. Terima kasih Tuhan!


Probably tanpa ujian2 it0o aku mungkin xkuat utk face any possibility, challenges and barriers in future. Mungkin Tuhan nk hukum aku sbb ms bujang dolu2 aku ni cepat ngat melenting ngan tunang… lagi…. Kureng sabo…. lagi…. Kuat majuk…lagi… xde dah…aku xdela jahat sgt pun! hik3… Arap2nya lepas ni aku lebih sabar, ‘cool’ & matang. Ehem3… kata nk jd isteri mithali, kena la ubah style… Insya Allah! Amin…


3 ari before mjls akad nikah kowang tahu wat epen to me?? Hak3… mls nk citer kt y’all in details nnt aku jgk yg kena ngan y’all, so aku bg hint jew ye… sumthin yg lil’ bit funny & wat aku tensen telah berlaku… Giler tol… Ooppsss…!! Tah pape tol…(aku ganti ngan ayt yg lbh supan ok?hak3….) benda tu agak memudaratkan aku la sbg bakal pengantin on da surface only k?! (so y’all xperlu la pikir dalam2 ngat!) Sgt x patot… jenuh jgk aku berikhtiar mencari solution & way how to cure dat thing! Dahla sakit, nk makan pun susah… memalukan plak tu…Kah3… Aku sndr lum pernah dgr bakal pengantin cari pnykt cam aku… Tu la suke ngat cari pasal… Rasakan!! Nk xnak aku kena redha la… Ms malam akad nikah tu keadaan aku masih lg kurang memuaskan tp nk wat camne… Even on my big day pun keadaan xla ok sgt lg, aku pun cuak jew tggu gamba kawin…Nampak ke xnampak…??!! So sapa yg perasan leh la teka wat had happened to me… Cuma aku bersyukur sbb dh x obvious sgt ‘benda’ tu… Tp dlm gamba ‘agak kelihatan’ la… On my big day ‘dat thing’ dah agak surut tp juz 70% -80% la ms tu… Klu x surut mmg jd pengantin glamer la aku dat day…. Kalah Angelina Jolie… Haw3…


OOooowwhh… Lupa lak before kejadian di atas ade lg citer ngeri… On da way I am going back home (2/6/2010)… Kejadian berlaku di atas bukit Jeli, jeng…jeng…jeng… tayar keta aku pecah coz terpijak kayu atas jalan! Haih~~ mmg sakit ati… Tp kira nsb bek la pemandu & penumpang xpape… Dahla ms tu ngah laju, driver aku bawak plus minus 120km/h… Klu tak tatau la aku sempat jd ‘puan’ ke x…huhu~~ Na’uzubillah… So melayang duit aku RM 200 wat tukar tayar yg dh xdapat diselamatkan ito0o… Waaaaa :’( … Klu guna duit tu wat beli handbag ke baju ke kasut ke kan besh… huhu~~ Xpela…tutup citer tragis tu… AKu nk continue wif another chapter!


Malam akad nikah punye citer… Mak andam lupa jadual… Pkul 8.00 pm masih xnampak muka mak andam! Then aku call tny bile nk sampai, dial eh tny aku balik aku ambik ke make up mlm akad nikah! Mmg kepala hangin aku mlm tu, sabo jelah… baru 2 ari lepas aku remind dia pasal ni boleh plak dia lupa… Haih~~ nasib bek aku call, klu aku tggu jew alamatnya jd pengantin sempoi la aku malam itu…huhu… Psl akad nikah aku xmoo la gtau brape kali laki aku kena henjut tangan ngan tok kadi ye…hahaha…. Tp mlm itu Allah turunkan rahmat-Nya mencurah2 ke bumi yg dh lama gersang neh… Alhamdulillah… Elok majlis selesai hujan pun berhenti… Alhamdulillah sekali lg… Maha Suci Allah yg mengetahui ape yg terbaik utk hamba-Nya.


On 5/6/2010… Everything juz goin smooth… sampai la aku perasan baju persalinan aku x di ‘alter’ rupenye… Aduss… Kalut tahap gaban aku tgh hr itu…seb bek Naimah & mak sedara serta sepupu2 aku sudi membantu! So xpasal2 diowang lak jd tailor aku dat day, nk tunggu mak andam aku takut xsempat! Dengan adenya bantuan Hamba Allah yg baik ati ito0o sumer, akhirnya aku berjaya pakai persalinan ito0o ngan sempurna! Mekaseh semua… Juga buat camerawomen aku yg turut komited dengan kerja mereka demi mendapatkan pose pengantin yg TERBAEK! Hehehe…


Part paling besh ni, lebih kurang pkul 7mlm cenggitu la, elok dh malam & dah abih waktu kenduri (walaupun masih ader tetamu2 yg datang) umah aku ‘blackout’ plak… Hahahahaha… Kalut la orang2 kuat kenduri aku nk mencari lilin… Hak3… Kiranya tetamu yg datang waktu mlm tu leh enjoy romantic candle light dinner la kat umah aku! Huah3… Tp seb bek jgk elok abh azan magrib semua dh kembali normal… Huhuhu~~ Cenggitu la al-kisah betapa ‘happening’ nya majlis kitorang… Pape pun aku tetap bersyukur kerana semuanya telah selesai…Alhamdulillah…



2 ulasan:

adinsararizah berkata...

aku tahu berapa kali......!!!!ahaks`

WAN15 berkata...

huhu wish that i was there.. maka akn tau la bape kali :p selamat pengantin bari cik puan unna! moga dpt lotsa lotsa babies yg cumil2 cam una, lehla auntie anis main2 hehehe..