Selasa, 1 Mac 2011

Otak aku hang....

Assalamualaikum wbt semua....

Camne shat ke arini? Klu leh bace blog aku ni sehat la namanye yek? :) Mmmmmm... Aku jew yg rasa cam kurang sehat neh... Otak ngah bercelaru ni, jeng...jeng... Ngah bertafakur nak buat keputusan penting ni! Soal hidup n mati gittu... xcaya?? Kena la cayo gop...klu dop g baco blog lain...shuuhhh...shhuuuhhh... hehehe... >___< kiddin ya!

Cenggini al-kesahnya... 2 3 ari lepas membe aku kat opis cwgn KT tepong, yo kato nk tukar mai seberang perai, klu xdop masalah nk tuko suko samo suko ngan aku! Memang aku ado niat nk mitok tuko g ganu tp KT tu 3rd choice. Dlm surat permohonan ke HQ pun aku mtk g Besut or KB hok priority nyo. Mugo hubby aku keje kat Besut, klu KT tu cam jauh ngat plop nk berulang-alik g keje. Adesss... Conflict di sini ialah aku dop tahu nk g ke dop KT nuh... Apa pendapatan kawang2?? Klu ado idea bernas tu tolong la share nga ana... Ana sangad2 la buntu skunk ni.

Sementelah plop (suko2 ati aku jew nk guna perkataan ni...lantak ah kiro sesuwai la tu....) aku dengar2 cito kat Besut tu ado pegawai hok nk pencen dalam ujung tahun ni tp dop tahu la sapo hok dapat untuk ganti tempat dia. Dengar2 nya namo aku pun tersenarai utk ke sana tp mslhnya xberani nk jaminla kompem ko aku dapat. Klu ado rezki aku gak Alhamdulillah la... tp peluang hok ado lowni nk kiro lagu mano plop?? Waaaa... Nak terima ke nk tolak weh? Klu aku trima kang takut lepas2 ni susoh plop nk mtk tuko g Besut. Tp klu x terima kang takut yg dikejar xdapat yg dikendong pun berciciran. Pah lagu mano??? Waduh2... Klu aku trima hok KT tu napok gayo nyo aku kena la berulang tiap2 ari la dari Besut ke KT, pkul 5.30pg nek bus g KT pah 7.30 pg sapa opis. Time balik plop pkul 5.00ptg nek bus malam sapa umah. Time xdop anak ni okla nk berulang cenggitu pun, tp dh ado anok kekgi camne?? Nak urus anok lagi... Nak kejar bus lagi...

Tu satu hal, klu kato aku & hubby menetap di KT, hubby aku kena berulang ke Besut, duit myak monthly aku rasa lbh kurang RM 800-RM 1,000.00 sebulan. Haish...banyak tu! Byk benda lain leh wat ngan duit tu dari duk byr duit myk jew, tul x? Klu duk in da middle antara KT ngan Besut pun sama gop, 2-2 kuar duit myk, +- amaun lbh kurang RM 1,000.00 gak. Adui...

Last option, aku duk separately ngan hubby aku, jadi weekend husband & wife... Mmmmm... Sama la cam aku duk kat Penang ni jugak, cuma kebaikan dia leh jumpe tiap2 minggu & klu ade emergency pape hubby aku leh datang anytime je sbb KT ni xla jauh cam aku duk Penang. Yeeaahh... inilah antara conflict yg ngah sarat salam palo otak aku ni! Korang rasa ape yg patut aku buat?? Ape keputusan yg terbaik aku kena ambil? Or juz ignore this opportunity & wait for position in Besut at the end of this year?? WHICH ONE IS DA BEST??? Waaaaa.....!!!!

Mmmmm....jeng dh palo ni nak pkir. Male wat istikharah tp lum ado pape tanda lg... Malam ni nk wat lagi, moga2 ado petunjuk dariNya ape yg terbaik utk aku & suami. Klu ado sesapo hok sudi nk kongsi idea nga aku meme dialu2kan ye...Mekasih la sbb sudi buang ms baco post aku ni ye! Tata...titi...tutu... C ya soon!

Tiada ulasan: