Rabu, 18 Ogos 2010

Islam Agamaku...Ka'abah Kiblatku~~

At this moment, nama "SALLEH GREGOR SAMSA" ni telah berjaya mencuri perhatian ramai dengan Entry-nya yg kurang ajar di laman social FB. Aku menulis bukan untuk mengutuk si polan ini kerana pada aku rasa simpati itu lebih menebal pd empunya jasad. Nape?? Sbb aku simpati atas kejahilan dia, sian dia...!! Aku sekadar ingin berkongsi rasa sebagai umat Islam yg betul2 rs terhina & marah dgn 'keberanian' mamat ni mengutarakan pendapat atheist @ freethinker nya tanpa sekelumit pun rasa bersalah!!




Malaysia is Islamic country & democratic. I know dat! But has to be reminded dat, democratic doesn't meant dat u can do anything u wanted to do. Dilahirkan dengan nikmat Islam tp xtahu bersyukur (klu dia ni benar2 Islam la...). Harus diingat masih ramai lagi manusia di luar sana yg terkapai2 mencari arah tuju hidup, mencari sinar Islam, mencari redha & hidayah Allah namun xkesampaian. Pelik kan? Ke mana hilangnya nur iman dlm jiwa dia hingga sanggup menafikan kewujudan & hukum2 Allah?? Na'uzubillah... Biarla... Aku xpedulik ape dia nk buat dgn kehidupan dia seterusnya! Cuma aku ralat, kenapa insan yg dilahirkan dlm keturunan Melayu dan beragama Islam memperlekehkan asal keturunannya sendiri. Sian si apolan itu...

Aku xlayak utk memperkatakan apa2 tentang entry serta komen2 dr si polan. Hal sebesar ini, biarlah kita serahkan pada pihak berwajib untuk tindakan seterusnya. Aku juga mahu lihat apakah tindakan yg mampu diambil oleh pihak berwajib ke atas insan yg telah rosak akidahnya. Apakah hukuman setimpal kpd si polan yg sewenangnya menghina agama yg kucintai. Sesungguhnya hukum Allah jualah yg adil lg saksama!

Akhir kata, aku hanya memohon semoga aku tidak tergolong di kalangan mereka yg sesat! "Ya Allah lindungi aku, keluargaku, keturunanku, sahabat2 ku serta umat Islam seluruhnya dari bencana kerosakan akidah! Ya Allah... Peliharailah kami dari godaan syaitan & iblis yg xpernah puas mencuba utk menyesatkan umat manusia sekaliannya. Jauhkanla kami dari bisikan syaitan yg direjam! Lindungilah kami dari fitnah dunia! Tetapkanlah hati kami dlm cahaya agama Mu, jangan Kau hilangkan nikmat iman dlm jiwa kami Ya Allah, kasihilah kami & tempatkan kami di kalangan hamba2 Mu yg bertaqwa! Ya Allah... Andai pintu taubat masih terbuka utk si polan, ko ampunilah dia, kurniakanla dia taufik dan hidayah-Mu... Amin Amin Ya Rabbal A'lamin..."

Sempena ari baik bulan baik ni, aku sekadar mampu mendoakan yg terbaik utk si dia & seluruh saundara2 seIslam... Semoga Allah memakbulkannya! Sesungguhnya Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui...

Tiada ulasan: