Rabu, 18 Ogos 2010

Setelah 8 hari berlalu~~


Mmmm.... Pejam celik pejam celik dah masuk hari kelapan aku berpuasa. Alhamdulillah... Semua berjalan lancar lg sampai arini... :)) Rasa nikmat sangat puasa tahun ni. Syukur pada Allah s.w.t. Namun kerinduan utk berbuka bersama ayahanda masih lg terasa! Masih lg terbayang2 saat kami berpuasa bersama2 tahun lepas. Subhanallah... Sesungguh kerinduan ini bukanla apa sgt utk dibandingkan dgn kerinduan umi pada kekasih atinya! :( Semoga umi tabah menghadapi ujian ini. Amin!


Sempena bulan yg penuh barakah ni, aku perlu rebut peluang utk mendoakan kebaikan & kesejahteraan ayahanda di alam sana. :) Semoga doa & amalan yg aku niatkan buat ayahanda diterima Ilahi. Amin! Aku teringat pd 1 hadith nabi s.a.w. "Sesungguhnya putusla amalan seseorang itu setelah tiba ajalnya melainkan 3 perkara iaitu amal jariah, anak yang soleh & ilmu yg diamalkan." Jadi aku ingin berbakti pada ayahanda melalui cara kedua... :) Semoga diperkenankan.

Hari kelapan puasa... Aku masih belum dapat berbuka bersama umi & adik2! :( Masih kat Penang, berbuka bersama osmate jew. Tp Alhamdulillah, suami aku juga berada di Penang sedang menjalani kursus induksi kat Jawi, even xleh jumpe (coz dia kena stay kt hostel & jarak yg agak jauh) at least aku tahu dia ade kat sni, aura tu ade! hehehe... Insya Allah klu xde aral, cuti Nuzul Al-Quran ni aku balik kampung bersama suami tersayang :)


Tiada ulasan: