Khamis, 11 Februari 2010

Aduhai Una...

Aduhai perasaan… Why shud I felt dis way now?? Dat’s was a rite way to persuade myself to stay calm. Com’on brain…keep thinking about good thing + positive side of my path. Help me God…Plzzzz… Juz can’t handle dis fillin rite now…!! Wanna go home to be wif mum & family. Can’t think so well… Can’t act proper… What’s my probs?? Actually me myself merely dun really get it..!!

No matter what, I shud be good for myself & my dearly family. I shouldn’t think much bout what was fated to me… Juz goes with da flow… I shud think out of box… “This happened for my best. May be God has another better plan for me. So I do have to be thankful & unregretful.” But it’s easy to said rather than done. Anyhow, I still have to be looking tough enough in front of others, imej tu penting!! Hahaha… Bukan ape nnt aku gak yg xleh nk wat keje duk layan kepala yg memang dh berat cam batu ni!!

Aku igt lg ustazah pernah cakap, “Allah tu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, jadi setiap yang berlaku tu atas dasar kasih & sayang dariNya. Sebagai hambaNya xwajar utk kita personalkan cara Allah tunjukkan kasih sayangNya kepada kita. Kita terima seadanya & belajar dari setiap kegagalan utk memperbaiki kelemahan diri.” Yup… So nampaknya sekarang aku kena admit kata2 ustazah aku ni. Aku xperlu persoalkan ape yg berlaku. Tugas aku sekarang ialah hadapi dugaan ni sesabar yang boleh & cari hikmah yg tersembunyi tu. Semoga hari mendatang membawa sejuta sinar kebahagiaan.

“Tahniah buat Ija yang bakal melangsungkan perkahwinan ngan Amin pada 14/2/2010. Semoga hubungan kalian diberkati & berkekalan hingga ke hujung nyawa.” So lepas ni korang doakanla aku plak…hehehe.. Semoga semuanya berjalan lancar. Insya Allah…

Alhamdulillah… ayah dh mula tunjukkan perkembangan positif. Cuma td aku dpt tau ayah ada prob skit ngan pernafasan dia. Maybe effect dr asthma yg dihidapi sebelum ni. Aku harap sakit asthma tu xmenjadi penghalang utk ayah cepat sembuh. Amin…!!! Can’t wait to back home tomorrow night.

Tiada ulasan: