Khamis, 18 Februari 2010

Ayah...Cepat sembuh...!!!

Alhamdulillah..aku selamat sampai ke penang pagi ni lebih kurang pukul 4.45 pg td. Aku bertolak dari KB pukul 9.30 mlm. Mmmm…sayu ati nk tinggalkan ayah dlm keadaan yg masih lum stabil, tp demi tugas (cheh..kununnye..) aku balik jugakla ke penang ni.. Klu ikutkan ati ni, nk je aku stay sampai vkend ni, tp dh ade keje urgent…aku kena la batalkan niat tu.

Smlm sblm aku bertolak ke terminal bus, doc ada inform yg ayah dh leh pindah dari ward ICU ke ward CCU (Teratai) & arini diorang akan buang tiub ‘ventilator’ yg support ayah aku breathing. Arap2 everything juz be fine… Moga2 ayah aku dh boleh breath without depending on dat machine. Till now (5.36 pm) tiub masih belum dibuang dari saluran pernafasan ayah aku…

Semalam around 9.00pm aku sempat masuk ward jap jumpe ayah, Alhamdulillah masa tu dia dh leh bukak mata & dah leh respond on what did I communicated with him. Sebak giler tengok keadaan ayah camtu, nak2 plak aku dh kena balik Penang masa tu. Memang Tuhan jew tau perasaan aku. Aku kucup tangan ayah & gtau dia yang aku dh kena balik Penang & u know wat guys, he’s crying… (I’m happy coz he can response to me dat moment). Besides seday sbb tgk dia nangis, so I was crying too (still do…) Memang sebak giler masa tu, juz can’t hold the tears…. Aku pesan kat ayah suh dia kuatkan semangat & sabar terima sumer ni… And he still response to me… Dia angguk kepala….So dat aku tau dia dgr & dia paham ape yg aku cakap… Aku nangis all da way nk ke terminal bus, tambah2 plak ngan cuaca ujan masa tu… cam paham2 jew prasaan aku time tu…hehehe..

Aku harap tu adalah perkembangan yg baik buat ayah & berita gembira buat kami sekeluarga. Ayah Nampak susut sangat, muka pun dh jadik kecik jew…Mana taknya dah 3 minggu lebih xmakan & xminum… Juz depend on grid & insulin. Masa aku sampai HBRPZ II, doc gtau ayah aku ada kencing manis (10.8) klu xsilap aku. Pelik gak sbb b4 sakit dia xpernah ade kencing manis. Wisau gak, takut2 klu effect tempat operation tu plak. Besenya pesakit diabetes ni klu luka lambat nk sembuh. Tp arap2 diabetes ayah masih ok & ayah akan ok…. Amin…!!

4 ulasan:

WAN15 berkata...

huhu be strong. byk2 ngaji biar tenang ati k.. take care!

Unna Adnan berkata...

Thanks kak..

BERT berkata...

sabar banyak unna.. aku penah kehilangan ayah.. memang perit.. sebab budak lagi.. sabar n doakan moga ayah kamu cepat sembuh.. aminnn

Unna Adnan berkata...

tq bert...aku pun mtk sgt2 bia ayah aku kembali pulih cam dulu..