Khamis, 1 April 2010

Once Upon A Time...lalala~~


Ish3...Sampai petang ke'gelong'an aku ni x ilang2... Apa nk wat? So arini wat kes pun 1 @ 2 kes je, pastu duk melangut je dpn PC ni sambil2 makan, minum, chatting, blogging... Uuhhh...aku rasa arini adalah ari yg plg lambat masa beredar...tick...tock...tick...tock...baru pkul 4.44pm. Otak dah letih...badan dh lemau...

FYI aku dh call umi sat2 td, nk tau ape keputusan check up tu??? Umi aku x g pun hospital tuuu...!! Eeeeee...ape prasaan plg sesuai aku nk express my fillin rite now... Marah pun ade + geram + nk tergelak pun ader... Umi2... Aku dah agak dh, lgpn aku tau umi masih lg phobia ngan hospital. Dat's da main reason dia xmooo~~ p wat check up! Camne aku tau?? Aku tau la coz aku anak dia...haha.. Xdela..mlm td dia ade gtau aku "cm mls je nk g spital tu sbb serik lg..." Ada plak macam tu, tato0ot camne pun kesihatan sndr kena gk jaga umiku sayang... Ayoyo... Seandainya aku ni duk ngan umi taula aku nk wat ape! Hmmmm... Apepun aku dh kontim baik punye nga my lil' bro, esok klu dia x ok jgk by hook or by crock kena gk bawak dia jumpe doc. Inilah penyakit umi nga arwah ayah dulu...memang ckup susah nk g spital~~ (sampaikan aku pun ito0t sama prangai yg 1 ni..) ekekekeke....

Actually td xdpt nk cakap sndr ngan umi, dia kt umah lg 1 sbb ngan prepared utk majlis tahlil buat arwah malam ni. Lupa plak nk tny masak ape... Klu dapat cakap ngan dia sndr td kompem kena dgr aku buat lecture percuma di petang2 ari... hehe.. Hopefully umi xpape and jaga diri bek2... Luv u soooo00000000oooooooooo~~~ muuuucchhhhhhhhhhhhhh....!!!!

Arini sbnrnya aku nk citew pasal pengalaman aku masa step in for my 2nd job... ntah nape tiba2 jew teringat citer bodoh ni... Agaknye mmg allignment otak aku dh lari teruk kot arini dat's y aku gali abz sumer kesah2 lamer neh... Hahaha... Bukan ape, biler teringat citer nan 1 ni kompem aku akan mengukir senyum. Hahaha... Aku rase ada 2 3 org jer yg tau citer ni selain dari x-opismate aku dulu...

Let's move faster, aku dpt 2nd offer ni in August 2007 klu xsilap aku, da exact date aku xigt tp aku start keje for the company called HLB Ler Lum (ramai client aku yg complain nama company ni pelik...setuju?) on 5th September 2007. My x-comp ni terletak kt Jln Yap Kwan Seng, Megan avenue II (sebelah menara Ambank)... Pg tu ms mula2 lapor diri bapok sopannye aku ni, control beb... Tp aku dh di'inform' awai2 lg sal environment kt situ... Aku bertuah sbb aku duk bwh Manager yg sgt baik (Mr.Lee namanya) but FYI my 2nd boss sgt la fussy. Pg2 lg aku dh kena pggl utk self-introduction (ngadap dia je pun) pastu siap tny lg mn aku dpt tau kt stu ade keje 0, ngek punye orang... Skunk kan zmn tenet, pandai2 la nk idup... Ngok nyer soalan, pastu siap warning2 aku lg keje leklok klu x within probationary period ni anytime je dia leh terminate aku klu performance x ok... So time tu hangguk jelah... (xmasuk bab lawak lg neh..)

Bla...bla...bla... Sampaila masa tuk perform solah zohor. So aku pun g la smyg, time tu blik sembahyang @ stor located at end corner of da office (tersorok skit la). Klu xsilap aku masa tu lbh kurang pkul 3.30pm cenggitu la... U knoe wat... Lepas smyg zohor tu, kunun2 nk rehat2 jap utk ilangkan lenguh otherwise aku bukan ade keje pun nk wat kat lua tu...Haha... U see ader intention nk rehat tu... So bahana dari niat xelok tu korang tau apa jadi?? Sekali aku terlelap beb... Bukan taking a nap but falling asleep!!

***********************************************************************************
Kat ruang legar opis... Sumer colleague aku kalut duk cari budak baru masuk tu... Mana la minah ni pegi, abih 1 opis cari xjumpe... Nk dijadikan citer aderla sorang kak ni, meja kerja dia dkt ngan bilik stor ni, dia pun gtau la..."td ader nampak dia g bilik ujung...sembahyang agaknya..." So yg lain2 g la cari minah tu kt bilik smayang tu... "Knock..!! knock..!! knock...!!" depa ketuk pintu bilik stor tu tp xde orang bukak... Dahtu berkunci plak, sblum ni xpernah2 plak berkunci bilik tu. Sahla ado org kt dlm tu... Tp xtau sapa... Huhuhu~~

************************************************************************************
Aku plak syok duk tido kat dalam tu sampai xsedar lgsg bila masa depa ketuk pintu stor tu... Parah tul... Tido tahap gaban mabuk time tu... Hahaha... Yang lawaknya aku tersedar dgn sndr sbb tepon aku b'bunyi!! Ado org call... Hahaha... Budus tol~~ Time aku sedar tu jam dah hampir pkul 5.00pm... Memang gilor... Bukak2 mata jew aku tgk jam... "Mamposss aku...!!!" Masa tu cam2 dh dlm kepala ni, nk jawab apo nnt ngan boss... Lg 1 mana aku nk taruk muko aku yg cun ni?? Mana nk tala muka ni nk ngadap kawan2 satu opis... Dahla baru masuk, baru kenal plak tu... Awai2 lg aku dh wat prangai... Hahaha.. Memang sengal tahap gaban la una ni...!!!

Aku kua dr bilik tu ngan muka toya... Masa lalu depan akak yg duk dkat bilik stor tu... Maintain sopan... Still senyum tp aku tgk dia pandang aku semacam je... "ada air liur basi ke?" aku lap muka ngan tisu dengan harapan 'muka baru bangun tido' xla nampak ketara sgt...!! Huhu~~ masuk je ruang legar tmpt kitorang wat keje sumer mata tgk aku, tp aku wt selamba badak je g duk tmpt aku... Then Lina (kawan plg rapat ngan aku masa tu) mai kt tmpat aku, dia tny aku g mane?? Hahaha.. So ngan muka tebal 10" aku jawap aku terlelap kat bilik smyg... Mampusss...minah tu gelak sakan kat aku!! Hahaha... Fuhhh.... Lega rasanya tgk dia gelak ms tu... Seb bek ms manager tny aku g mane dia cover bek punye utk aku...Mekaseh Lina...

Tp malu tetap malu weh... mane ade org 1st day dtg keje wat taik cam aku...hahaha... Tp tula seorang Una, apa nk jadikla... Tiap kali teringat kisah tu mesti aku gelak even aku cakap kat Lina pun dia akan gelak & kata " Mu memang sengal la una...gilosss....!!!" Hahaha... Well aku keje 3 bulan kat sana then dapat confirmation & increment RM300.00... Kesimpulannya tido2 gak tp performance kena jaga beb...Hehehe... Itu sajalah ye...xoxo...

3 ulasan:

dinieAdinia berkata...

unna mu mmg sengalsssss.masa mu oyk cito ni katku aku ngilai supo pontianak gilo sero masa tu.dohla aku duk dating kat midvaley..xsemenggah sggh..lelos2 ado saim gni..mujurla Lina tu baek ati cover besh punye dgn bos.kalu dop aku xtau la gano.letih 2nd bos mu nk v ceramah kali ke2
haih~perempuan ini

Unna Adnan berkata...

hahaha~~ tu ar pasal...aku pun xtau nape aku jeng gtu sapa tido kaw2 punye dlm stor tu...Maybe sbb ado air-cond samer..wah3...

Tanpa Nama berkata...

hahhaa..lawok sungguh mu ni una...siap ade air liur basi lg..