Jumaat, 3 September 2010

Suker...~~ Meriah.... :D

U know what guys, last week aku bercuti utk berpuasa di kampung for almost 5 days! Tp masa berjalan pantas sangat, lum puas nk bercerita ngan ummi & mother in law dh nk kena balik penang! Haish... nak wat camne tugas tetap kena laksanakan. :(

As i've explained in my previous update, alotz of thing to do when i got there (klate)! Each plan aku cuba selesaikan sebaik mungkin. Alhamdulillah... Everything's gone great. Baju raya utk 2 my youngest lil' bro & sis have been settled down. Baju utk umi dh ader adik yg nk sponsored, so aku decide to get her a handbag. Might be i should get another sponsor for her, remain on her sandal which is still nill. Ahaks... :)) There u go.... I've come out with sum1's name in my head rite now. Well, hang on... (got to text him before i forget...hahahaha...)! ---Done---

Back to my story about holiday in kampung. Ari first aku berbuka kat umah mertua, dah mmg jadi tradisi kami laki bini, tiap kali balik kampung 1st house to drop by is my mum in law's house. Sampai pun dh lewat so lauk pauk kitorang beli jew. Sian mak mertua aku makan lauk beli je, sorry mum menantu mu xsempat nk masak ur peberet meals. Papepun kemeriahan tetap terasa, mak mertua aku makan ngan seleranya, al-maklumla anak bongsu + menantu depan mata... Hehehe...

Then 2nd day baru kitorang balik umah ummi. Seronok leh berbuka ramai2 ngan adik2 even xsemua ade masa tu. Dat's ok... at least suasana kat rumah tu dh beri kelainan pada aku compared to berbuka kat penang. ~ Loike it ~ Even makan ns + budu + ulam pun xpe, janji orang2 tersayang kat depan mata. :))

3rd day aku masih berbuka ngan umi, then 4th day berbuka umah kak ipar. Yang ni lagi besh. Meriah giler! Ader 3 famili + mak mertua (bapa mertua aku berbuka kat masjid). Plus anak2 sedara aku yang notty2 tu, mmg havoc abess... Rugi plak xsempat nk snap pic, maklum la bz menyediakan juadah berbuka + kelaparan memuncak, kamera pun ntah ke mana dh ms tu. :D

Menu banyak gilew malam tu, siakap masak stim, gulai daging daun limau purut, kerabu kerang ala thai, kangkung goreng belacan, kerabu kaki ayam, keladi masak asam pedas dan ayam goreng kicap berempah. Banyak x lauknya? Banyak kan? kan?? And for surely la sedap (kak ipar aku tu mmg kelazz klu masak! Sukerrr...!!). Air plak ader 3 jenis, air kelapa, orange juice & sirap selasih. :P haih3... malam tu makan sampai nk pecah perut rasanya! Around 10pm kak ipar aku wat 'som tam' plak... Mak aih... Aku tolong gak tp tolong makan jew. Hahaha... Malam tu laki aku pecah rekod 3 kali makan & asyik ulang alik ke dapur jew. Hahaha... Makan xhengat!

Kunun nye lepas berbuka nk masak char kuey tiaw plak, tp tgk pd kepadatan perut msg2 malam tu mmg dh xmampu nk sumbat pape lg dah. Last2 kuey tiaw tu aku wat balik umah mertua & wat kuey tiaw goreng utk laki aku esoknya. Huhu~~ Papepun mekasih kat k.la utk masakan yg besh bangat tu... :)) Nnt masak utk open house plak ye... Hik3... :P

Till here... Daaaaa~~ ^_^


Tiada ulasan: