Isnin, 6 September 2010

Lembaran Nan Menjelma....

Bismillahhirrahmanirrahim....

Sempena pemergian Ramadhan yang penuh barakah ini...
Aku tangisi setiap detik yang berlalu...
Dengan harapan moga masih punya kesempatan untuk Ramadhan yang akan datang...
Moga diizinkan oleh-Nya untuk aku selidiki kekurangan diri & perbaiki kesilapan lalu...
Moga Ramadhan kali ini bukan yang terakhir buatku!

Sungguh.... Masih banyak ilmu yg perlu ku cari...
Masih banyak waktu yg aku butuhi....
Kerana diri ini penuh dosa...
Kerana diri ini masih alpa...
Kerana diri ini belum merasai nikmatnya Syurga-Mu...

Sungguh.... Masih banyak amalan harus aku perbaiki...
Untuk bekalan di hari abadi...
Untuk bekalan di kala bertemu Kekasihku...
Kerana di sisinya nanti...
Bukan pangkat yang jadi ukuran...
Bukan nama yang jadi pilihan...
Tp amal di dunia yang akan dipertaruhkan!

Dosa dengan Allah ubatnya TAUBAT NASUHA
TAPI....
Dosa sesama manusia xkan terampun selagi kita tidak memohon ampun & maaf dari ampunya badan!

So kawan-kawan... Andai ader yg aku 'TER.....' sepanjang aku & korang bersahabat, ampun & mahap aku pohonkan dari hujung rambut hingga hujung kaki! Andai ade yg aku TERpakai or TERmakan dlm sedar or di luar sedar, juga jutaan mahap aku pohon!

Bukan mudah untuk memaafkan orang lain TAPI...
Sesungguhnya perkataan maaf itu penuh kemanisan buat mereka yg berserah diri & bertaqwa...

Wallahu a'lam bi sawab....

Tiada ulasan: