Isnin, 9 November 2009

Akibat kayak... (~ ; ~)




Ari sabtu bersamaan 7 Nov 2009, warga famili JPPH Penang dengan seronoknye telah pergi berkayak di Tanjung Bunga (TB). Peserta yang telibat ade la lebih kurang 32 orang. Sumer yang join kayak tu memang sporting moting abez, ikut jadual aktiviti sepatutnya bermula pkul 9.00 tp aku n bdak2 S.Perai sampai dlm kul 9.30 kot.

Actually kitorang p naik 2 buah keta, 1 keta kak ila yg memuatkan k.ni, ija n k.yani (depa ni xtau jalan nk p sana) then sebuah lg keta ezani (aku & na'imah yg tumpang). Sementara tggu ezani p antar wife dia kat Sg. Pinang, aku call kak ila suh tggu somewhere supaya senang nk pick up bile ondw nk g Tanjung Bunga nnt. Nak jadi cerita, sembang punye sembang, tengok2 kitorang dh sampai TB tp lupe nak g pick up diorang kat Gurney Dive. Hahaha.. Cian diorang dkt ngan 1 jam tuggu kat situ, seb bek lepak kedai mamak leh gak pekena tosai..huah3..

Dah sampai lewat td, kitorang dgr taklimat sat pah tu Fessi bg masa salin baju jap n then cari pasangan utk program seterusnye. Aku chupp ngan Na'imah, kitorang diarahkan untuk pakai safety jacket, pastu kena p angkat kayak n paddle. Giler berat nak mampus kayak tu, nak tertonggeng aku ngan Na'imah berjuang nak angkat menatang tu..ahaks.. Seb bekla kami ber2 tough enough. Huah3..

Lepah setel agkt kayak, we were seperated into 2 group for next activities (water confidence). Masa tu aku, k.ni n ija dah la selamba badak jer pakai selipar jepun,haha.. So kami dinasihatkan utk berkaki ayam jer masuk dlm air tu, tobat geli mak.. Aku xtau laut jenis aper la TB tu, dasar laut dia bukannye pasir tp selut lembik cam lumut tu.. Tobat geli.. Dahla melekat kat kaki, yarkkk...!!

Masa wat water confidence tu aku seriously cuak, (almaklumla aku ni phobia skit duk dlm laut lama2), nak kena wat floating la, swimming la bubling la.. Aku manela nak reti brenang bagai ni.. Punye la takut aku nak wat floating, dalam duk kalut2 aku terpegang tangan Mr.Hoo..Hahaha..

Abes sesi water confidence, kami pilih partner laki - pompuan utk berkayak, aku raser lau couple pompuan - pompuan mau lembik ngah2 laut tu. Aku partner nga ezani, mamat kurus tu, huhu~~ Seb bek jalan gak kayak kami tu..huah3.. Sronok giler..!! Kami diajar cara yang betul untuk naik semula ke kayak sekiranya terjatuh ke dalam laut. Huhu~~

Tiada ulasan: