Khamis, 17 Disember 2009

Salam Ukhwah 1431H...

Pejam celik~~ pejam celik~~~ sekejap je setahun lagi berlalu. It's mean umur pun dh makin meningkat, tp angan2 melambak lg yang xterkejar kan? Isshhh3... Rase2 sempat ke?? Ntahla..aku pun xpasti berapa lama lg jangka hayat aku kt muka bumi ni.

Tick..tock..tick..tock.. Esok dh masuk tahun baru bg Tahun Hijrah, dah pun melangkah ke tahun 1431H.. Tp aku rasa xramai yg perasan tahun dlm Islam kan? Aku pun sebenarnya cam korang jugak, xberapa nak ingat..mmmm...bukan xigt tp xberapa nak ambik tahu so jadi la xberapa nak tahu. But i am really sure, klu sebut jer tahun baru dlm kepala otak masing2 mesti terpikir 'Tahun 2010' kan?

Sama jugak klu sebut pasal sambutan Tahun Baru, remaja & muda-mudi era skunk ni sangat la teruja menantikan saat2 'countdown' yang pada aku xde apela sgt sebenarnya.. Yang lg xtahan, sambutan tahun baru ikut kalendar Masihi (Kristian) adalah lebih meriah berbanding ngan sambutan tahun baru mengikut kalendar Hijrah (Islam).. Ape pendapat korang? Patut ke xpatut?? Parti sana...parti sini..tonggang arak sana tonggang bir sini..berkumpul ramai2 pakat nak tunggu jerit "Happy New Year".. Tp aku still xnampak ape la faedah & untungnye berbuat demikian. Makin menambahkan masalah sosial yg mmg dh xterkawal ni lg adela.. Korang nampak ke ape yg aku xnampak tu??? Tlg jawab utk aku ye...

But then im tired to think bout others, so terpulangla pada empunya diri utk pk ape yg baik n buruk.. So pada hari terakhir dalam bulan Zulhijjah ni, sama2 la kita rebut peluang utk jd yg lebih baik. Kebiasaan amalan ulamak, malam ni ada bacaan doa akhir tahun & doa awal tahun.. So sama2 la kita ye.. Selamat Tahun Baru & Maal Hijrah 1431~~~

Tiada ulasan: